Podstwowe szkolenie dla członków GKRPA

Podstwowe szkolenie dla członków GKRPA

Fundacja ETOH zaprasza do udziału w szkoleniu pn.: 

„Podstawowe szkolenie dla członków gminnych komisji rozwiązywania problemów alkoholowych”.

Szkolenie skierowane jest zarówno do członków gminnych komisji rozwiązywania problemów alkoholowych jak i do  kandydatów do pracy w gminnych komisjach rozwiązywania problemów alkoholowych.

Każda osoba podejmująca działalność w gminnej komisji jest zobowiązana odbyć podstawowe szkolenie przygotowujące do powyższej aktywności.

Program merytoryczny szkolenia jest zgodny z rekomendacjami Krajowego Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom ( wcześniej Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych) obejmuje 65 godzin dydaktycznych zajęć (48 godz. wykładów i 12 godz. warsztatów i 6 godzin seminarium 

Zajęcia wykładowe będą się odbywały online – 3 dni w miesiącu - 48 godzin, natomiast zajęcia warsztatowe i seminaryjne – łącznie 18 godzin dydaktycznych, odbędą się podczas dwudniowego zjazdu w Warszawie . 

W ramach szkolenia każdemu uczestnikowi zapewniamy: udział w zajęciach online oraz na żywo, nocleg, całodzienne wyżywienie, udział w zajęciach, materiały szkoleniowe. 

Celem projektu jest podniesienie jakości i efektywności działań́ podejmowanych przez jednostki samorządu terytorialnego w zakresie realizacji zadań własnych 
z obszaru profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych. Ponadto, podczas zajęć uczestnicy będą mieli możliwość podniesienia swojej wiedzy teoretycznej i umiejętności psychologicznego pomagania, budowania relacji, motywowania do szukania rozwiązań 
w pracy z rodzinami dysfunkcyjnymi - w szczególności w zakresie przemocy oraz problemów związanych z nadużywaniem alkoholu. Udział w szkoleniu jest szansą do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami z różnych stron Polski.

 

          Program szkolenia

Wykłady 

Zaplanowano 48 godzin dydaktycznych wykładów online. 

 Program

I dzień – 8 godzin dydaktycznych

16 kwietnia 2024 godz.  12.15 -19.00

1. Zintegrowane działania w zakresie przeciwdziałania uzależnieniom. Wykład - dr  Anna Przenzak

Podczas wykładu zostaną omówione działania mające na celu przeciwdziałanie uzależnieniom m.in:

- przeciwdziałanie przemocy domowej w rodzinach z problemem używania alkoholu, substancji psychoaktywnych oraz uzależnień behawioralnych,

- poprawa dostępności i jakości pomocy na rzecz dzieci z rodzin z problemem alkoholowym

- działania zmierzające do ograniczenia używania alkoholu i środków psychoaktywnych.

2. Polski system rozwiązywania problemów alkoholowych oraz mapa problemów związanych z alkoholem. Wykład - dr  Anna Przenzak

Wśród różnych problemów społecznych w Polsce te związane z alkoholem są jednymi z trudniejszych do rozwiązania. Wynika to przede wszystkim z ich rozmiarów, złożoności, a także kosztów społecznych i ekonomicznych, jakie ponoszą nie tylko osoby indywidualne, ale całe społeczeństwo. Podczas wykładu zostaną omówione m.in. postawy prawne i finansowe, role gminnych komisji rozwiązywania problemów alkoholowych, główne problemy alkoholowe.

3. Wzory spożywania alkoholu wśród dorosłych: picie ryzykowne, szkodliwe, uzależnienie od alkoholu. Limity WHO. Wykład - dr  Anna Przenzak

Alkohol jest substancją psychoaktywną i toksyczną. Picie alkoholu jest zachowaniem ryzykownym ponieważ nauka nie określiła dotąd dawki, która byłaby  całkowicie bezpieczna tzn. takiej, która zagwarantowałaby całkowity brak negatywnych konsekwencji spożywania napojów alkoholowych dla zdrowia. Co ważne poziom tego ryzyka zależy przede wszystkim od ilości spożywanego alkoholu. Wyróżnia się trzy wzory spożywania alkoholu wykraczające poza granicę picia o niskim ryzyku szkód: ryzykowne spożywanie alkoholu, picie szkodliwe, uzależnienie od alkoholu.

4. Metody leczenia osób uzależnionych od alkoholu w Polsce oraz system lecznictwa odwykowego. Programy redukcji szkód i ograniczania picia. Pomoc uzależnionym i ich rodzinom - rola ruchów samopomocowych. Wykład - dr  Anna Przenzak

Wykład będzie służył zapoznaniu uczestników z praktykowanymi w Polsce metodami leczenia osób uzależnionych od alkoholu.  Ponadto, celem wykładu jest zaznajomienie słuchaczy z nowymi trendami w leczeniu uzależnień w kontekście wyników badań, które pokazują, że część osób uzależnionych od alkoholu ogranicza swoje picie.

 

II. dzień – 6 godzin dydaktycznych

18 kwietnia 2024

Godz. 14.00- 19.00

1. Rodzina z problemem alkoholowym oraz współuzależnienie jako sposób przystosowania się do życia z osobą uzależnioną z uwzględnieniem dzieci i młodzieży. Wykład – Joanna Graniger - Ptaszkiewicz

Problemy rodzin alkoholowych niezmiennie, od lat są wpisane w działania profilaktyczne, lecznicze i rehabilitacyjne podejmowane przez środowiska i instytucje pomocowe. Stale też rozwijają się teorie i strategie dotyczące pomocy terapeutycznej uzależnionym ich rodzinom. Z badań wynika, iż rodziny zmagające się z problemem alkoholowym różnią się w zakresie nasilenia czynników ryzyka, poziomu odporności na występujące trudności i przeciwności losu. Z tej przyczyny pomoc rodzinie, w której występuje problem alkoholowy powinna koncentrować się nie tylko na czynnikach zagrażających rodzinie jako całości i jej poszczególnym członkom, ale także na wzmacnianiu prężności systemu rodzinnego i indywidualnej odporności członków rodziny. Właściwe rozumienie problemów osób z rodzin alkoholowych jest podstawą trafnej i skutecznej pomocy.

2 . Lokalny system pomocy dzieciom – placówki wsparcia dziennego. Wykład - Joanna Graniger - Ptaszkiewicz

Podczas wykładu zostaną omówione następujące zagadnienia:

•             Założenia modelu pomocy dziecku z rodziny alkoholowej.

•             Zadania gminy w zakresie udzielania pomocy psychologicznej dzieciom  z rodzin                             z problemem alkoholowym.

•             Socjoterapia  jako forma pomocy dzieciom z rodzin z problemem alkoholowym.

•             Kompetencje osób prowadzących działania socjoterapeutyczne.

•             Co trzeba wiedzieć wspierając finansowo i merytorycznie placówki socjoterapeutyczne?

Znaczenie misji w funkcjonowaniu placówki.

3. Zawartość merytoryczna gminnych programów profilaktyk i  rozwiązywania  problemów alkoholowych  oraz najczęściej popełniane błędy prawne i merytoryczne. Wykład- Katarzyna Łukowska 

Zawartość merytoryczna gminnych programów koncentruje się wokół zadań wyznaczonych zapisami ustawy o wychowaniu w trzeźwości (Art.4). Zadania te są zgodne z celem operacyjnym 2 Narodowego Programu Zdrowia. Obejmują one m.in. terapię ludzi uzależnionych                                            i współuzależnionych, pomoc rodzinom uwikłanym w przemoc domową, profilaktykę oraz współpracę z organizacjami pozarządowymi. Realizacja tych zadań odbywa się w zgodzie z ustawą o zdrowiu publicznym.   Merytoryczna treść Gminnych programów powinna uwzględniać      i odpowiadać na potrzeby wynikające z diagnozy lokalnych zasobów i problemów. Należy zwrócić uwagę na fakt, że corocznie występuje obowiązek raportowania efektów realizacji zadań Gminnego programu przed Radą Gminy. Wobec powyższego w gminnym programie powinny się znaleźć wskaźniki ilościowe i jakościowe. Gminny program powinien także zawierać zapisane postanowienia służące prawidłowemu wypełnieniu obowiązku przyjmowania przez gminę uchwał dotyczących ograniczenia dostępności do alkoholu.

 

III dzień – 5 godzin dydaktycznych

22 kwietnia 2024 r.

Godz. 14.00-18.00

1. Jak realizować w praktyce procedurę zobowiązania do leczenia odwykowego?  Wykład  - Anna Puchacz-Kozioł

Doświadczenia wielu lat funkcjonowania procedury sądowego zobowiązania do leczenia odwykowego wskazują na najważniejsze jej aspekty. Dotyczy to zarówno budowania relacji z uczestnikami postępowania (motywowanie do zmiany, do podjęcia terapii) jak również względów proceduralnych (obieg dokumentacji, występowanie przed sadami w charakterze wnioskodawcy).

2. Zasady wydawania i cofania zezwoleń na sprzedaż alkoholu. Wykład  - Anna Puchacz-Kozioł

Podczas wykładu zostaną omówione:

1.           Charakter prawny zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych.

2.           Postępowanie administracyjne w sprawie wydawania zezwoleń:

a.           wymagane dokumenty,

b.           opinie gminnych komisji rozwiązywania problemów alkoholowych,

c.           tryb odwoławczy.

3.           Przesłanki cofania zezwoleń.

4.           Przesłanki wygaszania zezwoleń.

5.           Kontrola punktów sprzedaży napojów alkoholowych.

6.           Najczęstsze pytania i wątpliwości związane z interpretacją przepisów regulujących wydawanie i cofanie zezwoleń.

 

 

IV dzień – 8 godzin dydaktycznych

7 maja 2024 r. 

Godz. 12.15-19.00

1. Prawne aspekty przeciwdziałania przemocy. Wykład Małgorzata Łojkowska

Podczas wykładu zostaną omówione:

Prawne możliwości ingerencji w sytuację rodzinną w związku z przemocą i uzależnieniem członka rodziny.

Najważniejsze zagadnienia prawne związane z przeciwdziałaniem przemocy w rodzinie - m.in. procedura Niebieskie Karty, możliwość odseparowania sprawcy przemocy od osoby doświadczającej przemocy, kompetencje służb zasady udzielania pomocy, oraz przeprowadzania interwencji w rodzinach z problemem alkoholowym i/lub przemocy w rodzinie.

 

2. Realizacja procedury „Niebieskie Karty” oraz współpraca w zespołach interdyscyplinarnych i grupach diagnostyczno-pomocowych ze szczególnym uwzględnieniem roli gminnej komisji. Wykład - Małgorzata Łojkowska

Podczas wykładu zostaną omówione:

- Cele i przebieg procedury "Niebieskie Karty". 

- Założenia dotyczące interdyscyplinarności. 

- Rola poszczególnych podzespołów. 

- Trudności w podejmowaniu działań mających na celu zatrzymanie przemocy w rodzinie.

 

3. Źródła przemocy – osoby stosujące przemoc w rodzinie. Wykład – Dorota Jaszczak-Kuźmińska

Podczas wykładu zostaną omówione:

-             Rozumienie zachowania osoby stosującej przemoc. 

-             Kształtowanie przemocowych strategii radzenia sobie z emocjami. 

-             Sposoby motywowania osoby stosującej przemoc do zmiany zachowania.

 

4. Zjawisko przemocy w rodzinie oraz sytuacja psychologiczna osób doznających przemocy w rodzinie.  Wykład – Dorota Jaszczak-Kuźmińska

Podczas wykładu zostaną omówione:

- Definicja przemocy. 

- Przemoc a konflikt, istotne różnice w podejmowaniu działań na rzecz osoby doznającej przemocy. 

- Mechanizmy przemocy, wyuczona bezradność, wtórna wiktymizacja. 

- Cykle przemocy. Potrzeby osoby uwikłanej w przemoc. 

- Wzmacnianie i motywowanie do współpracy osoby doznającej przemocy.

 

V dzień – 8 godzin dydaktycznych

17 maja 2024, godz. 12.15- 19.00

1. Skuteczna profilaktyka używania substancji psychoaktywnych i uzależnień behawioralnych wśród dzieci i młodzieży. Wykład - Jolanta Terlikowska

Omówione zostaną:

•             typowe zachowania problemowe/ryzykowne młodzieży,

•             poziomy profilaktyki i skuteczne strategie profilaktyczne,

•             warunki skuteczności działań profilaktycznych.

2.Teorie naukowe, profilaktyczne strategie podstawowe i uzupełniające służące skutecznej profilaktyce. Czynniki chroniące i czynniki ryzyka. Wykład - Jolanta Terlikowska

Omówione zostaną:

sprawdzone teorie naukowe wyjaśniające mechanizmy powstawania i rozwoju uzależnień, czynniki, które zmniejszą  lub zwiększają ryzyko zachowań problemowych, w tym sięgania po środki uzależniające,

skuteczne strategie profilaktyczne.

3. System rekomendacji. Wykład - Jolanta Terlikowska

Omówione zostaną:

•             zakres działań Systemu,

•             poziomy rekomendacji,

•             działania Zespołu ds. Oceny i rekomendacji programów profilaktycznych i promocji zdrowia psychicznego,

Baza programów rekomendowanych.

4. FAS, FASD. Wykład Jolanta Terlikowska

FAS, czyli alkoholowy zespół płodowy, to jednostka chorobowa, w której występują charakterystyczne cechy: obecność dysmorfii twarzy, nieprawidłowe wzrastanie oraz zaburzenia centralnego układu nerwowego. Z kolei FASD jest szerszym spektrum zaburzeń, w którym obserwujemy niepełny obraz, jedynie część objawów. W tym spektrum wyróżniamy zarówno częściowy FAS, jak i poalkoholowe defekty urodzeniowe, a także poalkoholowe zaburzenia układu nerwowego. Wszystkie te zaburzenia wynikają z uszkadzającego działania alkoholu na dziecko jeszcze przed jego urodzeniem.

 

VI dzień – 8 godzin dydaktycznych

27 maja 2024

Godz. 12.15- 19.00

1. Specyficzne działania w rozwiązywaniu problemów narkomanii realizowane w ramach gminnych programów przeciwdziałania narkomanii. Wykład - Sławomir Pietrzak

Zadania własne gminy w zakresie przeciwdziałania narkomanii obejmują, podobnie jak w przypadku przeciwdziałania alkoholizmowi, profilaktykę uzależnień, wspieranie lecznictwa, w tym programów substytucyjnych oraz prowadzenie redukcji szkód oraz reintegracji społecznej osób uzależnionych. W wykładzie wskazane zostaną zadania gminy, związane z przeciwdziałaniem narkomanii, które mogą być wspierane przez komisje rozwiązywania problemów alkoholowych. W szczególności omówione będą zadania z zakresu profilaktyki, redukcji szkód i lecznictwa substytucyjnego. Podkreślona zostanie również konieczność zintegrowanego podejścia do realizacji zadań związanych z przeciwdziałaniem uzależnieniom.

2. Diagnoza, monitorowanie i ewaluacja jako podstawa lokalnych strategii w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych i narkomanii. Wykład - Sławomir Pietrzak

Zwiększenie efektywności działań́ podejmowanych w ramach gminnych programów profilaktyki                   i rozwiazywania problemów alkoholowych w dużym stopniu może być oparte na dobrze przeprowadzonej diagnozie. Analiza sytuacji na poziomie lokalnym z wykorzystaniem m.in wskaźników pozwala na określenie działań priorytetowych, które powinny zostać podjęte w ramach rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii. Ocena sytuacji oraz posiadanych zasobów pozwala na racjonalne wykorzystania, niekiedy ograniczonych środków, w ramach lokalnych działań. Ponadto lokalna diagnoza stanowi dobrą podstawę do wdrożenia ewaluacji i stanowić może pierwszy krok do jej przeprowadzenia. Tematyka ewaluacji strategii jest kwestią, stanowiącą niekiedy wyzwanie dla osób zajmujących się polityką społeczną. W ramach wykładu zostaną przedstawione rodzaje ewaluacji, sposoby jej przeprowadzenia jak również metody badawcze stosowane w ewaluacji.  Na wykładzie zostaną omówione korzyści płynące z wykorzystanie wyników diagnozy do budowania i ewaluacji gminnego programu profilaktyki i rozwiazywania problemów alkoholowych.

3. Specyfika uzależnienia od Internetu/ smartfona/ mediów społecznościowych/ gier. Specyfika uzależnienia od hazardu. Wykład – Katarzyna Łukowska

Specyfika uzależnienia od Internetu/ smartfona/ mediów społecznościowych/ gier. Omówienie definicji zaburzeń przez pryzmat koncepcji sześcioczynnikowej i kryteriów diagnostycznych zawartych w klasyfikacjach DSM-5 i ICD 11. Omówienie czynników ryzyka                         i czynników chroniących w oparciu o przegląd literatury skuteczności programów profilaktycznych. Prezentacja przykładowych materiałów

Specyfika uzależnienia od hazardu. Omówienie definicji zaburzenia przez pryzmat kryteriów diagnostycznych. Omówienie wyników badań prezentujących granie w gry hazardowe przez młodzież. Omówienie czynników ryzyka i czynników chroniących w oparciu o przegląd literatury skuteczności programów profilaktycznych.

4. Praca z klientem gminnych komisji w oparciu o dialog motywujący. Wykład Magdalena Dolska-Topór

Ludzie mają różną gotowość do zmiany. Może się ona zmieniać w zależności od okoliczności                             i czasu. Rozmową można wpłynąć na stan gotowości klienta, czyli na motywację do zmiany. Członkowie gminnych komisji rozwiązywania problemów alkoholowych, w  swojej pracy zawodowej lub społecznej angażują się w działania, mające na celu zmianę zachowań klientów. Podczas wykładu zostaną zaprezentowane skuteczne sposoby motywowania ludzi do podejmowania decyzji o zmianie zachowania, do jej wdrażania i utrwalania.

 

VII dzień – 5 godzin dydaktycznych

29 maja 2024 r.

Godz. 14.00-18.00

1. Prawne aspekty wydatkowania środków finansowych w ramach gminnych programów rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii. Wykład  - Anna Puchacz-Kozioł 

Podczas wykładu zostaną omówione:

•             Podstawy prawne wydatkowania środków przeznaczonych na realizację gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych - Źródła finansowania gminnych programów. 

•             Obszary rekomendowane w świetle przepisów ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi do finansowania ze środków pochodzących z opłat za wydawanie/korzystanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych. Najczęściej popełniane błędy. 

•             Realizacja i wykorzystanie przez samorządy województw i gmin dochodów z opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych według raportu Najwyższej Izby Kontroli. 

•             Wydatki kwestionowane przez Regionalne Izby Obrachunkowe. 

Zasady powierzania realizacji zadań z zakresu zdrowia publicznego, w tym omówienia zasad powierzania w świetle ustawa o zdrowiu publicznym, jak i ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

2.  Strategie ograniczania dostępności alkoholu. Wykład  - Anna Puchacz-Kozioł

Podczas wykładu zostaną omówione:

1.           Efektywność ograniczania dostępności fizycznej napojów alkoholowych w świetle wyników badań naukowych.

2.           Prawne przesłanki ograniczania dostępności fizycznej napojów alkoholowych oraz limitowania ilości punktów sprzedaży.

Omówienie orzeczeń sądów administracyjnych w zakresie uchwal rad gmin w przedmiocie zasad usytuowania punktów sprzedaży napojów alkoholowych.

 

3. Kontrola punktów sprzedaży. Wykład  - Anna Puchacz-Kozioł

Celem wykładu będzie nabycie wiedzy z zakresu podstaw prawnych kontroli punktów sprzedaży napojów alkoholowych oraz sądowego zobowiązania do leczenia odwykowego. Podmiotami odpowiedzialnym m.in. za realizację wymienionych zadań są gminne komisje rozwiązywania problemów alkoholowych. Podczas wykładu oprócz omówienia podstaw prawnych przedstawione zostanie orzecznictwo oraz stanowisko doktryny

 

Szkolenie stacjonarne – zajęcia warstwowe i seminaryjne

10-11 czerwca 2024 r.

Zaplanowano 12 godzin dydaktycznych warsztatów oraz 6 godzin dydaktycznych seminarium, zajęcia te odbędą się stacjonarnie w Warszawie.

1.       Zarys tematyczny warsztatów – 12 godz. dydaktycznych:

Praca z klientem gminnych komisji w oparciu o dialog motywujący (osoby z problemem alkoholowym i członkowie rodzin, osoby doznające przemocy, sprawcy przemocy)

Kontakt w kontakcie z klientem GKRPA może być kluczowy, jako początek dobrej zmiany. Podczas warsztatu zostaną omówione cele i trudności jakich doświadcza osoba pomagająca podczas pierwszego kontaktu. Założeniem zajęć jest dostarczenie kompleksowej wiedzy                       z zakresu skutecznych technik pracy m.in. z obszaru dialogu motywującego oraz praktyczne zastosowanie technik dialogu motywującego. Praktyczne wykorzystanie wiedzy na temat procesu zmiany umożliwia lepsze rozumienie sytuacji psychologicznej osoby uzależnionej, doświadczającej przemocy i podjęcie efektywnej współpracy. Zapobiega również procesowi wypalenia zawodowego i dostarcza nowych narzędzi do pracy. Podczas warsztatów uczestnicy będą mieli możliwosc rozpoznania i wzmacniania indywidualnych zasobów do pracy z osobami doświadczającymi przemocy jak i stosujących przemoc.

 

Seminarium – prowadzi Błażej Gawroński

2.       Zarys tematyczny 6 godzin dydaktycznych seminarium :

Budowanie programów profilaktycznych z wykorzystaniem drzewa problemów i drzewa celów.

Budowa projektów/programów z wykorzystaniem drzewa przyczynowo skutkowego powinno opierać się o:

1. Identyfikację kluczowych problemów występujących w danym obszarze m.in.: zgłaszanie problemów, porządkowanie problemów (wyjaśnienie, precyzowanie, wykreślanie powtarzających się problemów, ustalenie listy kluczowych problemów;

2. Analizie problemów m.in.: ocenie każdego ze zgłoszonych problemów pod kątem tego, który z nich jest pierwotny (przyczyna), a który wtórny (skutek). Jeżeli stanowi przyczynę, wtedy umieszczany jest niżej, tworząc zarys systemu korzeniowego drzewa, jeśli stanowi skutek, wtedy umieszczany jest na górze, tworząc konar drzewa.  W sytuacji, kiedy trudno jest zakwalifikować problem do jednej z tych kategorii, problem pozostawiany jest na tym samym poziomie. 

3. Rozbudowywaniu i porządkowaniu drzewa problemów poprzez poszukiwanie przyczyn problemów oraz ich źródeł.

4. Analizie celów - przekształcanie zidentyfikowanych problemów w cele.       6 godzin

 

Każdy uczestnik otrzyma  pakiet materiałów edukacyjnych  będzie zawierał:

•             Książki

- pt. „Motywowanie do zmiany zachowań - poradnik dla osób pomagających” - Jadwiga Fudała;

- pt. „ABC przeciwdziałania przemocy w rodzinie – diagnoza, interwencja, pomoc” - Dorota Jaszczak Kuźmińska, Katarzyna Michalska; 

- pt. „Jak zadbać o jakość w profilaktyce – system rekomendacji programów profilaktycznych i promocji zdrowia psychicznego” - Krzysztof Ostaszewski, Katarzyna Okulicz-Kozaryn, Marcin J. Sochocki, Maria Sokołowska, Joanna Szymańska; 

 

•             czasopisma

- „Świat problemów”

- „Remedium” 

•             broszury:

-             „Jak rozumieć osobę uzależnioną”,

-             „Rodzina z problemem alkoholowym”,

-              „Przemoc w rodzinie a alkohol”,

-             „Zobowiązanie do leczenia”,

-             „Dlaczego młodzież gra w gry hazardowe?”

-             „Poza granicami bezpiecznego picia - picie ryzykowne, szkodliwe i uzależnienie od alkoholu”

-             „Zrozumieć dziecko z FAS”

-            „Niebieskie Karty”

 

•             USTAWA o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, nagrana na pendrive

•             konspekty wykładów i warsztatów,

•             materiały piśmiennicze: 

-             notatnik i długopis,

-             pendrive,

-             torba materiałowa,

-             teczka,

-             torba,

-             oraz inne.

 

Koszt szkolenia 2.500 zł od osoby

Jeśli chcesz wziąć udział w tym szkoleniu zachęcamy do wypełnienia formularza zgłoszeniowego

https://forms.gle/ZFqt8QLhvEMQgTGLA   do dnia 7 kwietnia  2024. 

Przesłanie zgłoszenia nie jest równoznaczne z dostaniem się na szkolenie. 

Zastrzegamy sobie prawo do wcześniejszego zakończenia naboru.

Liczba miejsc ograniczona!

Więcej informacji można uzyskać kontaktując się z Centrum Edukacyjnym Profilaktyki Problemowej Fundacji ETOH: Barbara Moczulska bmoczulska@etoh.edu.pl; Dorota Jaszczak-Kuźmińska djaszczak-kuzminska@etoh.edu.pl, tel. 604 660 231